nemethonkologia@gmail.com
1037 Budapest, Bokor utca 17-21. II. emelet
FIGYELEM! A rendelés helye megváltozott! Új cím: 1037 Budapest, Bokor utca 17-21. II.emelet
NÉMETH ONKOLÓGIA > Hírek > THROMBÓZIS-PROFILAXIS (trombózis-megelőzés) az onkológiai kezelés alatt

THROMBÓZIS-PROFILAXIS (trombózis-megelőzés) az onkológiai kezelés alatt

Legfontosabb információk a trombózis megelőzéséről a különböző onkológiai kezelések alatt:

• Rosszindulatú daganatos betegekben a thrombózis rizikója 6x
  • Minden 7. kórházban fekvő daganatos beteg tüdőembóliában hal meg
  • Fontos a megelőzés! Thrombózis profilaxis elsősorban LMWH-val
  • Az LMWH kis molekulasúlyú heparin, amely egy injectió, ezt a bőr alatti szövetekbe kell beadni. A betegnek a nővér megtanítja az öninjekciózást.
  • Hasnyálmirigydaganatban szenvedő betegeink kemoterápiája alatt mindvégig alkalmazunk trombózisprofilaxist, mivel ebben a betegségben és kemoterápia mellett még magasabb a vérrögképződés rizikója.
  • Orális antikoagulálás (szájon át szedett alvadásgátlók, pl. Syncumar): a gyógyszerinterakciók miatt veszélyes
  • A megbízhatatlan adagolás és a GI mellékhatások miatt a felszívódása is bizonytalan
  • Rivaroxaban (szájon át szedhető alvadásgáló tabletta, másik nevén XARELTO) tablettával vannak már jó tapasztalatok, ez azonban csak szakorvosi javaslattal írható fel
  • Az alkalmazott injectio lehet: Clexane, Fraxiparin, Fragmin stb.
  • Az adagolást az orvos határozza meg, az Ön testsúlya függvényében.
  • Az alkalmazás 1-3. hónapjában EÜ. emelt támogatással rendeli el, 3 doboz ára kb. 15-20 ezer között mozog
  • 3 hónap után írható fel EÜ. kiemelt támogatással, 3 doboz ára 900 Ft csupán (3x a doboz-ár)